Sundus Mirrotin's Weblog

life is words, just share it! ^^

Between Two Ways

Di rabu malam, di antara dengung dengung notifikasi media sosial yang sedang sibuk membisingkan kamar, ada seseorang yang berusaha terlelap dengan menuangkan beratnya isi pikirannya ke dalam sebuah blog lama, kawan setianya.

Kalau sih, ini baru kalau. Kalau ada tawaran mau ikut proyekan MT di Jawa atau pelatihan Jurnalistik sama Tere Liye misalnya, aku bakal seribu persen galau. Galau tak berujung.
Tapi kalau ada tawaran : nulis dong satu artikel aja buat dimuat di koran, honorariumnya 500ribu deh, sama tawaran : tolong dong bikinin laporan keuangan perusahaan saya, saya bayar deh 10 juta! Udah pasti aku bakal milih tawaran pertama.

If you understand what I mean, passion is not about a price, it’s about satisfaction.

Tapi, bakal lain ceritanya kalo bicara passion dan bicara amanah. Both are definitely extremely different, and I have no rights to just choose.

Advertisements

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Change )

Connecting to %s

Information

This entry was posted on February 13, 2014 by in did you know?, just celoteh.
%d bloggers like this: